ماریا مونته سوری

ماریا مونته سوری

ماریا مونته سوری یکی از پایه گذاران و پیشگامان روش‌های نوین آموزشی برای کودکان است.متد آموزشی وی در موسیقی و دیگر شاخه‌های هنری در سرتاسر دنیا بکار گرفته می‌شود.

 

در ۳۱ آگوست ۱۸۷۰ در ایتالیا چشم به جهان گشود. وی در زمانی که دختران اجازه تحصیلات دانشگاهی نداشتند به دانشگاه پزشکی رفت و نخستین بانوی پزشک در ایتالیا شد. چیزی که برای زنان ایتالیایی در آن زمان بسیار غیرمعمول بود. به این علت که بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی حاضر به استخدام یک زن نبودند، ناچار شد سرپرستی یکی از مراکز کودکان با نیازهای خاص را بپذیرد. وی در حین کار در آن مرکز دریافت که فرصت برابر برای تجربه کردن و یادگیری به کودکان داده نمی‌شود. چون علاقه داشت در این زمینه کاری انجام دهد به دانشگاه بازگشت و با تحصیل در رشته علوم تربیتی و جامعه شناسی با الگوها و روش‌های آموزشی آشنا شد. سپس با ایجاد تحول در برنامه‌های آموزشی موجود، الگوی جدیدی را برای آموزش کودکان ارائه داد.

این ایده که هر کودکی پتانسیل یادگیری موسیقی را دارد و قادر است توسط موسیقی خود و ذهنش را بیان کند در شیوه و فلسفه آموزشی مونته سوری کاملا نفوذ کرده و مشهود است. در فلسفه آموزشی وی یادگیری موسیقی همانقدر ارزش و اهمیت دارد که یادگیری سایر درسها. اهمیت حضور معلمان در این شیوه نقش هدایت‌گر و تشویق کننده‌ی آنهاست، که کودک بتواند خلاقانه و به طور صحیح مسیر آموزش را با راهنمایی معلم خود طی کند.

مونته سوری معتقد است یادگیری موسیقی باید در برنامه روزانه هر کودک گنجانده شود چرا که موسیقی بر آموزش پذیری کودک در تمامی زمینه‌ها نیز تأثیر به سزایی دارد. تربیت شنوایی از جمله مواردی است که در کلاسهای مونته سوری از سنین ابتدایی صورت میگیرد.

شیوه ی آموزشی

شیوه‌ی آموزشی مونته سوری دیدگاه گسترده‌ای از آموزش را به عنوان «کمک به زندگی» ارائه می‌دهد که هم اکنون به عنوان یک سیستم آموزشی، در بیش از 22/000 مدرسه در سراسر جهان استفاده می‌شود و موفقیتی شگفت انگیز در مقایسه با سایر روش‌های آموزشی دیگر در جهان کسب کرده است. رویکرد مونته سوری به آموزش، کودکان را به سمت عشق همیشگی به یادگیری با الهام از طبیعت هدایت می‌کند. کودکان با اعتماد به توانایی‌های خود به طور مستقل به یادگیری می‌پردازند. انسجام و توسعه اجتماعی مثبت که توسط برنامه مونته سوری تسهیل می‌شود، پایه‌ای برای پیوستگی مداوم به یادگیری و دانش است.

درباره آموزشگاه موسیقی زنگ

آموزشگاه زنگ در سال 96 توسط کاوه الهامیان تاسیس شد.

در میان انبوه مراکز موسیقی، هدف از تاسیس آموزشگاهی نو، پیگیری آموزش موسیقی در ردهی کودک و نوجوان با رویکردی نوین و استفاده از به روزترین متدهای جهانی است.

تماس با آموزشگاه موسیقی زنگ

شماره تماس: 02188613734

موبایل: 09029292808

آدرس:ملاصدرا به سمت چمران، بعد از شیخ بهایی، روبه روی برج ونوس، پلاک 195، طبقه 3، واحد 7 - آموزشگاه موسیقی زنگ 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

تمام حقوق این سایت برای آموزشگاه موسیقی زنگ محفوظ است.